fredag 16 mars 2012

Besök hos ZAG i Argentiere

I måndags var jag på besök hos Bastien på ZAG skis. Han är designer och freeskier. Jag mailade till dom innan jag for och det var ok att komma och snacka lite. Bastien är en riktigt trevlig lirare! Han var mycket tillmötesgående och visade runt bland modellerna. ZAG har ingen tillverkning i Argentiere, men väl en proshop, vilket innebär att man(om man är hyffsat intresserad) kan komma och prova alla modeller. Skidorna tillverkas i Polen. ZAG är mest orienterat mot freeride och modellerna är därefter. Bastien kollade även på mina lagg, jag hade med mig ett par OAC-8(Svarta Wolverine). Han tyckte dom var ok, men lite för hårda i fram. Samt att han gärna hade sett att dom haft lite tip-rocker och spann. Just dom jag hade med mig är pressade helt platt. Så nu har jag funderat fram en ny rockermodell. På utvecklingsstadiet....:-) Här kan man kolla på deras modeller: ZAG
Bastien visar ett par touringskidor i utvecklingsstadiet.

Inga kommentarer: